Tilbage
Tilbage
Tilbage
Tilbage
Tilbage
Personale

Fravær

Sygdom

Når din medarbejder bliver ramt af sygdom, opstår der mange spørgsmål og overvejelser, som du skal forholde dig til som arbejdsgiver.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at sygdomsforløb og rettigheder i forbindelse med sygdom varierer. Derfor bør du altid tage stilling til den konkrete medarbejder og det konkrete sygdomsforløb, for at håndtere situationen korrekt.

Sygesamtale og fastholdelse

Her kan du læse mere om, hvordan du skal gribe en sygesamtale an og hvordan en sygemeldt medarbejder bedst muligt fastholdes i virksomheden.

Læs mere

Udarbejdelse af sygefraværspolitik

Har du en sygefraværspolitik i din virksomhed? Har du en plan for, hvordan du griber sygdom an og hvordan din medarbejder skal forholde sig?

Læs mere

Betaling under sygdom

Her kan du læse mere om, hvad din sygemeldte medarbejder har ret til af betaling under sygdom, hvor længe du skal betale mv.

Læs mere

Dokumentation for sygdom

Her kan du læse mere om, hvilke former for dokumentation du kan udbede dig som arbejdsgiver og hvilke former, der kan være nyttige til at få klarhed om din medarbejders sygdom, så han/hun hurtigst muligt kan blive hjulpet tilbage til sin stilling.

Læs mere

Kontakt KA

Vores jurister og HR-konsulenter står klar til at hjælpe dig med at håndtere din medarbejders sygdom. Kontakt os på tlf. 82 132 132 eller ka@ka.dk

Bliv medlem

Vi vil gerne arbejde for dig
- meld dig ind her