Er det et slid at ansætte medarbejdere?
Hvis du siger ja, er grunden måske, at du ikke gør nok for at få kontakt til din kommende medarbejder.
Undersøgelser viser, at de små og mellemstore virksomheder er mest tilbøjelige til at finde deres næste medarbejder via netværk, og det er hverken dumt eller forkert. Men Thomas Dalgaard, rekrutteringsdirektør i Jobindex, mener, at virksomhederne kan have glæde af at søge mere bredt:
- Det er sådan set fint nok at satse på netværk. Men virksomhederne begynder at få problemer, hvis det er den eneste rekrutteringskanal, siger Thomas Dalgaard i temaet om rekruttering i VÆRDI.
I temaet kan du få inspiration til, hvordan du kan arbejde med rekruttering i din virksomhed - og læse om, hvordan andre virksomheder arbejder lidt atypisk med rekruttering.
Få alt - og lidt mere - fra generalforsamlingerne
I magasinet fylder generalforsamlingerne i KA og KA Pleje ganske meget. Du kan blandt andet læse uddrag fra bestyrelsesberetningerne, hvor det blandt andet kom frem, at KA Pleje blandt andet vil tale fritvalg op gennem reklamespots, og om hvilke perspektiver, der er i, at KAs overenskomst er skrevet ind i ny taxalov.
Det er i øvrigt ikke det eneste, der står i magasinet om den nye taxalov. Kim Christiansen, transportordfører for Dansk Folkeparti, forklarer i et længere interview, hvorfor overenskomsten mellem KA og Det Faglige Hus blev skrevet ind i loven.
Hvis du gerne vil læse mere om generalforsamlingerne, end hvad der står i magasinet, er der et overblik over begivenheder og beslutninger på et lille tema-site her på KAs hjemmeside.
Mød iværksætterne, der vil skabe vækst og en mere bæredygtig verden
Larver er kernen i en opsigtsvækkende forretningside og kimen til en mere bæredygtig fødevareproduktion. En iværksættertrio vil med virksomheden ENORM udfordre forbrugere og revolutionere fødevareproduktionen.
Dem kan du læse om i magasinet - og se en række videoer, hvor Jane Lind Sam fra ENORM fortæller om virksomhedens baggrund, produkter, relationen mellem virksomheden og de globale udfordringer - og hvordan ENORM arbejder for at få forbrugere til at spise "fluen i suppen".